آرکتایپ جستجوگر چیست

آرکتایپ برند جستجوگر

زمان خواندن این مطلب 16 دقیقه

در کنکاش میان آرکتایپ ها، به کهن الگوی جستجوگر یا کاوشگر رسیدیم. با ما همراه باشید تا شما را با خود به مسیری تازه ببریم.

کاوشگر مسیر خود را می رود. هر روز که می گذرد او در اندیشه این است که به مسیری قدم بگذارد که کسی قبلا به آن جا نرفته باشد. شخصیت برند جستجوگر معمولا مستقل است و بر خلاف دیدگاه های سنتی، به ابتکار عمل و آزادی اهمیت فراوان می دهد. اگر شما هم می خواهید در مسیر شناخت این آرکتایپ برند به قله ها و جنگل های بکر قدم بگذارید، در این مقاله همراه ما باشید.

آرکتایپ برند کاوشگر چیست؟

آیا تا به حال به برندی احساس نزدیکی جدایی ناپذیری کرده اید؟ کهن الگوها ویژگی هایی مانند الگوهای فکری هستند که در بخش ناخودآگاه افراد وجود دارند. برند های موفق معمولا با اشتراک گذاری این ویژگی ها با مخاطبان خود، موفق به برقراری ارتباط با سطح ناخودآگاه می شوند و از این طریق، مشتریان وفادار ایجاد می کنند.

به یک فرد ماجراجو فکر کنید. احتمالا او را مظهر آزادی، مایل به یافتن رضایت درونی و البته پذیرای ریسک موقعیت های جدید میابید. برند های اکتشافگر یا کاوشگر هم به همین صورت، حس ماجراجویی، آزادی عمل و استقلال را به مشتریان می دهند.

این کهن الگو حاضر است برای جلوگیری از کسالت و روزمرگی، هر کاری انجام دهد؛ حتی اگر به معنای افزایش ریسک باشد. هدف او تجربه یک زندگی بهتر، لذت بخش و با حس رضایت بیشتر است. کاوشگر برای جستجو و تجربه چیزهای جدید و فرار از گیر افتادن و کسالت سفر می کند.

ویژگی های برند جستجوگر

از جمله ویژگی هایی که باعث ایجاد تمایز میان این کهن الگو با سایر آرکی تایپ ها شده است عبارتند از:

  • پیشگام
  • استقلال و آزادی عمل
  • ریسک پذیر
  • سنت شکن و پذیرای ایده های هیجان انگیز
  • شجاعت و بی باکی
  • جاه طلب و پر ماجرا

رنگ های کهن الگو جستجوگر

اگر بخواهیم به چند رنگ شاخص که معمولا برای شخصیت برند جستجوگر مورد استفاده قرار می گیرند بپردازیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ خاکی

RGB (150,115,77)

#96734D

  • رنگ کله غازی

RGB (29,92,81)

#1D5C51

  • نارنجی روشن

RGB (236,140,25)

#EC8C19

  • رنگ آبی آسمانی

RGB (170,207,218)

#AACFDA

برند های مطرح با آرکتایپ کاوشگر

  1. جیپ (Jeep)

اگر سری به وبسایت خودروسازی جیپ بزنید، جدا از اینکه از نظر قیمتی (حدود 3 میلیارد تومان برای بهترین خودروی جیپ!) نسبت به خودروهای حال حاضر کشور متعجب خواهید شد، کاملا با شخصیت برند کاوشگر برخورد خواهید کرد. این شرکت از تصاویر کلاسیک مرتبط با فضای باز، کمپینگ، زدن به دل طبیعت و … استفاده می کند و سعی در القای حس آزادی عمل در اکتشاف دارد.

آرکتایپ برند jeep
آرکتایپ برند تیمبرلند
  1. تیمبرلند (Timberland)

تیمبرلند یکی از برترین برند های کفش و تجهیزات پوشیدنی، بخصوص برای کوهنوردی است. شعار بسیار زیبای تیمبرلند، “بپوش بریم سفر، هر ماجراجویی که باشد.”  یادآور آرکتایپ برند کاوشگر و سفر های دلپذیر است.

  1. ردبول (Red bull)

بهتر است بدانید که پرفروش ترین برند نوشیدنی انرژی زا، ردبول، با شانس به این جایگاه نرسیده است. “ردبول به شما بال می دهد.” این شعار اشاره به آزادی عمل و میل به اکتشاف بینهایت این برند دارد که همواره با حمایت از مسابقات پر هیجان، شخصیت برند خود را، جستجوگر انتخاب کرده است.

آرکتایپ برند ردبول
آرکتایپ برند land rover
  1. لندرور (Land Rover)

لندرور برندی بریتانیایی است که به صورت تخصصی معمولا روی تولید خودروهای آفرود تمرکز کرده است. به شعار این برند دقت کنید:

“قدرت بردن شما به هر جایی. بالاتر و فراتر”.

از تک تک کلمات این شعار، آرکتایپ برند جستجوگر در ذهن مشتریان نقش می بندد.

  1. نشنال جئوگرافیک (National Geographic)

نشنال جئوگرافیک یک سازمان غیرانتفاعی جهانی است که در زمینه مطالعه و حفاظت از محیط زیست شناخته می شود. همانطور که احتمالا در برنامه های تلویزیونی مشاهده کردید، نشنال جئوگرافیک بیشتر به دنبال نشان دادن حس رهایی، طبیعت و جستجو ورای جهان کنونی است.

آرکتایپ برند نشنال جئوگرافیک

سطوح استفاده از آرکی تایپ جستجوگر

هر کدام از 12 کهن الگو و آرکتایپ، دارای سطوحی هستند که سطح آخر از همه بالغ تر و توسعه یافته تر می باشد:

  1. سطح اول: سفر، کاوش و طبیعت گردی
  2. سطح دوم: کاوش و جستجوی برای یافتن هویت
  3. سطح سوم: آزادی و فردیت کامل

شخصیت برند شما کدام است؟ 12 کهن الگوی یونگ

اشتباهات رایج آرکتایپ برند

پاسخ به سوالات تست آرکتایپ برند برای مشخص کردن شخصیت برند هر سازمان و کسب و کاری الزامی است. طی این 12 کهن الگو سعی داریم شما را با مفاهیم بسیار مهم و حیاتی برای هر کسب و کاری جهت ساخت مشتریان وفادار آشنا کنیم. هر سوالی داشتید می توانید از طریق کامنت ها از ما بپرسید.

برای شروع تست آرکتایپ برند و مشاهده نتیجه به صورت رایگان از طریق لینک زیر اقدام کنید:

4.6/5 - (5 امتیاز)

فهرست مطالب

وایرال چیست؟

وایرال شدن شاید رویایی ترین واژه در اصطلاحات برای اکثر دیجیتال مارکتر ها باشد و راه رسیدن به آن نیز بسیار سخت است. در این مقاله به بررسی چیستی محتوای وایرال و نحوه وایرال شدن می پردازیم.

ادامه مطلب »

وایرال چیست؟

وایرال شدن شاید رویایی ترین واژه در اصطلاحات برای اکثر دیجیتال مارکتر ها باشد و راه رسیدن به آن نیز بسیار سخت است. در این مقاله به بررسی چیستی محتوای وایرال و نحوه وایرال شدن می پردازیم.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *