سئو سایت اختصاصی

سئو سایت اختصاصی

زمان خواندن این مطلب 16 دقیقه

کلمه اختصاصی از آن دسته کلماتی است که بسیاری از متخصصین سئو به محض شنیدن آن و عنوان سئو سایت اختصاصی کمی می ترسند اما آیا سئو سایت های اختصاصی نسبت به وردپرسی سخت تر است؟ باهم به بررسی این موضوع می پردازیم.

با شنیدن نام اختصاصی یاد چه چیزی می‌افتید؟ من یاد پارک = پنچری! چه می‌شود عده ای این را می‌نویسند رو به روی پارکینگ منزلشان؟ مگر نه اینکه دیگران باید خود به خود بدانند نباید جلوی منزل دیگران پارک کنند؟ حال یک سوال دیگر! چه می‌شود که عده ای شروع می‌کنند به فروش زیاد؟! مگر نه اینکه کسی که بهترین است باید بهترین فروش محصولات را هم داشته باشد؟! اینجا سوال سوم مطرح می‌شود! چه کسی بهترین است؟ کسی که بزرگ ترین مغازه مرکز شهر را دارد؟ کسی که بیشترین کارمند را دارد؟ کسی که هر روز ناهار پیتزا می‌خورد؟ هیچکدام؛ کسی که بهترین سئو را برای سایت خود انجام داده است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با این پدیده عجیب و غریب و ساده آشنا کنیم و بدانیم در صورت داشتن یک سایت، چه چالش هایی برای سئو این سایت وجود خواهد داشت؟ اصلا فرق سئو سایت اختصاصی با وردپرسی چیست؟ با ما همراه باشید.

سئو چیست؟

اولین سوالی که باید پاسخ آن را بدانید، اساسی ترین سوال این مطلب نیز هست؛ سئو چیست؟ پاسخ را با یک مثال ساده شروع می‌کنیم. فرض کنید در یک جاده حرکت می‌کنید و نیاز مبرم به بنزین پیدا می‌کنید. در این صورت دو راه دارید؛ اول اینکه تا مقصد دوام بیاورید که مسلما هرچقدر مقصد دورتر باشد، این احتمال کمتر می‌شود. راه دوم نیز این است که بنزین خودروی خود را پر کنید! برای اینکار نیز دو راه دارید؛ اول اینکه به پمپ بنزینی که در نزدیکی شما وجود دارد بروید و راه دوم اینکه از ماشین پیاده شده و یک دبه 5 لیتری به دست بگیرید تا کسی به شما کمک کند! اگر ماشین شما سایتتان باشد که با آن می‌خواهید به سوی درآمد بالا حرکت کنید، قطعا بنزین این ماشین، سئو است. سئو یعنی سلام به افزایش سود.

منظور از سئو سایت اختصاصی چیست؟

سئو سایت اختصاصی چیست

سئو اختصاصی اصطلاحی غلط انداز است! در واقع، ممکن است از سئو سایت اختصاصی، اینطور برداشت شود که این سئو مربوط به سایتی است که مختص خودمان است اما مگر بقیه سایت ها مختص کیستند؟ درست ترین تعریف برای سئو سایت اختصاصی، سئو سایت کدنویسی شده و ساخته شده با CMS های غیر آماده است؛ دلیلش هم این است که عموم سایت ها با سیستم های مدیریت محتوای آماده، مانند دروپال، وردپرس، جوملا و … آماده می‌شوند و اگر کسی بخواهد از زبان های برنامه نویسی استفاده کند، باید یک سیستم اختصاصی برای خودش طراحی کند. به سئوی همچین سایت هایی، سئو سایت اختصاصی گفته می‌شود.

طراحی سایت اختصاصی چه مزایایی دارد؟

شاید بهتر باشد ابتدا تکلیفمان را با خود سایت های اختصاصی روشن کنیم. چرا باید سراغ طراحی سایت اختصاصی رفت؟ برای این پرسش، دو جواب می‌توان بیان کرد؛ اول، مزایای سایت های اختصاصی و دوم، معایب سایت های مدیریت محتوای آماده. از این پس در این مقاله، به جای “سایت های مدیریت محتوای آماده”، برای اختصار از “سایت های وردپرسی” استفاده می‌کنیم. دلیلش هم این است که علاوه بر سادگی، وردپرس شناخته شده ترین و بهترین CMS جهان است و به همین دلیل، طراحی سایت با وردپرس طرفداران بسیار زیادی دارد.

زبان های برنامه نویسی

زبان های برنامه نویسی وب

زبان های برنامه نویسی، به عبارت ساده، زبانی هستند که برای نوشتن برنامه از آن ها استفاده می‌شود اما به چه صورت؟ با نوشتن کد. در واقع، هر زبان تعداد بسیار زیادی کد است که بسته به نیازهای انسان ها، در کنار هم قرار گرفته اند تا بتوانند با هم یک کاری را انجام دهند. در طراحی زبان های برنامه نویسی سعی شده تا جای ممکن، خاصیت هیومن فرندلی! یا کاربر پسندی آن حفظ شود. برای نمونه، در زبان های برنامه نویسی، از یک سری دستورات شرطی استفاده می‌شود. ما بخواهیم یک جمله شرطی بگوییم چگونه آن را بیان می‌کنیم؟ مثلا می‌گوییم: اگر مرا دوست داری، برایم بستنی کیم بخر. در غیر این صورت مرا دوست نداری! “اگر” در زبان انگلیسی؟ if! “در غیر این صورت”؟ else! به همین سادگی، در زبان های برنامه نویسی، شما می‌توانید با if و else یک جمله شرطی بنویسید. به همین سادگی…!؟

زبان های برنامه نویسی مفسری و کامپایلری

احتمالا شما هم با دو اصطلاح زبان مفسری و کامپایلری برخورد داشته اید؟ اما این دو کلمه یعنی چه؟ این دو عبارت برمی‌گردند به نحوه اجرای این زبان ها. می‌دانیم که کدی که توسط انسان نوشته می‌شود، با کدی که ماشین اجرا می‌کند متفاوت است. به عبارت دیگر، کدی که ما وارد می‌کنیم باید به زبان ماشین ترجمه شود. این ترجمه به دو صورت مفسری و کامپایلری انجام می‌شود. زبان های مفسری، کد ها را به صورت خط به خط اجرا می‌کنند و زبان های برنامه نویسی کامپایلری، تمامی کد ها را با هم اجرا می‌کنند. هرکدام از این دو مزایا و معایبی دارند که ما بیشتر از این وارد این حوزه نمی‌شویم. در صورتی که به این مطالب علاقه دارید می‌توانید با جستجوی بیشتر، اطلاعات بیشتری نیز کسب کنید.

مزایای سایت های اختصاصی

از مزایای سایت های اختصاصی می‌شود هزاران کلمه صحبت کرد. سایت های اختصاصی مزایای منحصر به فردی دارند که استفاده از آن ها را توجیه می‌کند. در این بخشt به طور مختصر با هرکدام آشنا می‌شویم.

س

سرعت بسیار بالا

شما با داشتن سایت برنامه نویسی شده، می‌توانید به سرعت بسیار خوبی دست پیدا کنید. دلیل آن، استفاده از زبان های برنامه نویسی سطح بالا، مانند جاوا، پایتون، جاوا اسکریپت و … است. این زبان ها، همانطور که در بالا اشاره کردیم، بعضی به صورت مفسری اجرا می‌شوند و بعضی به صورت کامپایلری.

شخصی سازی سایت اختصاصی

امکان شخصی سازی بیشتر

سایت های اختصاصی، امکان شخصی سازی بیشتری می‌دهند، به این صورت که قادر خواهید بود هرچیزی که نیاز دارید را به سایت خود اضافه کنید.

ورود همزمان بیشتر کاربران

ورود همزمان بیشتر کاربران

سایت های اختصاصی، امکان پذیرایی از تعداد بیشتری کاربر، بدون اینکه سایت داون شود را ارائه می‌دهند.

معایب سایت های اختصاصی

به جز مزیت های بی شمار سایت های اختصاصی که ما در اینجا فقط به سه مورد آن اشاره کردیم، معایبی نیز برای این سایت ها بیان می‌شود. در این بخش به معایب سایت های اختصاصی می‌پردازیم تا بدانید همه چیز هم گل و بلبل نیست.

زمان طولانی طراحی سایت

طراحی سایت اختصاصی چند ماه طول می‌کشد. دلیل آن احتمال باگ خوردن بالا، طراحی هرچیزی که در سایت وجود دارد و کارهای اضافی مانند دیزاین پترن و انجام تست نهایی مانند یونیت تست و لزوم کامنت گذاری برای هر تکه کد است. در نتیجه شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید به همان سرعتی که سایت های وردپرسی آماده می‌شوند، سایت های اختصاصی نیز ساخته شوند.

هزینه زیاد

سایت های اختصاصی، باید از 0 تا 100 برنامه نویسی شوند و این برنامه نویسی، هم مربوط به قسمت فرانت‌اند (چیزی که کاربر می‌بیند) و بک‌اند (بخشی که کاربر نمی‌بیند و ارتباط با سرور در آن صورت می‌گیرد) می‌شود. حال برای این کار، شما یا باید به سراغ یک متخصص فرانت‌اند و یک متخصص بک‌اند بروید که هر کدام دستمزد می‌خواهد و یا به سراغ کسی که متخصص هر دو است و عموما توسعه دهنده فول استک شناخته می‌شود که در این صورت هم، باز باید هزینه زیادی برای این شخص بپردازید. از طرف دیگر، تنها هزینه متخصص نیست و در بعضی از زبان های برنامه نویسی، شما باید ماهیانه هزینه ای برای خرید سرور مجازی بدهید.

سئو سایت اختصاصی چه تفاوتی با سئو دیگر سایت ها دارد؟

پاسخ کوتاه، یک کلمه است! هیچ! بله سئو سایت اختصاصی به طور کلی هیچ تفاوتی با دیگر سایت ها ندارد؛ چرا که الگوریتم های گوگل، هنگام رتبه بندی کاری به اینکه سایت شما با چه برنامه ای ساخته شده ندارند اما یک نکته فوق العاده مهم در این زمینه وجود دارد و آن چیزی نیست جز سه نوع سئو که برای تمامی سایت ها باید رعایت شود و در ادامه، این سه نوع سئو را در سایت های اختصاصی بررسی خواهیم کرد.

سئو داخلی سایت اختصاصی

سئو داخلی، اولین بخش از سئو است که باید در تمامی سایت ها رعایت شود. سئو داخلی، تولید محتوای داخل سایت، لینک سازی داخلی و به طور کلی، هرچیزی که درون سایتتان است مربوط می‌شود. سئو داخلی سایت اختصاصی، هیچ فرقی با سئو سایت های وردپرسی ندارد اما نکاتی وجود دارد که باید به آن دقت کنید:

کار با پنل
  1. آشنایی با پنل

شما باید به خوبی با پیشخوانی که طراح سایت برای سایت شما در نظر گرفته آشنا شده و خودتان را به آن عادت دهید. این پنل های مدیریت، هم می‌توانند بهتر از پیشخوان وردپرس باشند و هم بدتر! در هر صورت شما باید به سرعت تمام موارد را یاد بگیرید.

ساختار URL
  1. URL صفحات

نکته دیگری که باید به آن دقت کنید، کاربر پسند بودن url صفحات است اما اگر در طراحی سایت اختصاصی، این url ها به طرز نادرست قرار بگیرند، تا آخر باید به یک شکل اینکار را انجام دهید! البته احتمال بروز این مشکل کم است ولی دقت به آن الزامی می‌باشد.

سئو خارجی سایت اختصاصی

رسیدیم به بخشی که هیچ فرقی نمی‌کند سایت شما با چه چیزی باشد، چون اصلا مربوط به سایت شما نمی‌شود. پس تا تیتر دیگر بدرود! سئو خارجی، به لینک سازی برای سایت در وب سایت های دیگر گفته می‌شود؛ هر وبسایتی! از شبکه های اجتماعی گرفته تا سایت هایی که برای تولید محتوا آماده شده اند.

سئو تکنیکال سایت اختصاصی

رسیدیم به مهمترین بخش سئو! اگر سئو داخلی را اولین بخش سئو نامیدیم، باید سئو تکنیکال را صفرمین بخش سئو نام ببریم! مخصوصا در سال های اخیر که توجه گوگل به سرعت و بهینه بودن صفحات به طرز چشمگیری افزایش یافته است. همچنین، سئو تکنیکال سایت های اختصاصی تنها جایی است که می‌تواند تفاوت های عمده ای با سایت های وردپرسی داشته باشد.

اولین راه برای شناخت تفاوت سئو تکنیکال سایت اختصاصی با دیگر سایت ها، این است که سئو تکنیکال را به خوبی بشناسیم. سئو تکنیکال شامل سرعت صفحه، ریسپانسیو بودن صفحات برای موبایل و تبلت و به طور کلی بهینه بودن صفحات سایت با استاندارد های گوگل می‌باشد.

  1. تاثیر سرعت صفحه در سئو سایت اختصاصی

در سایت های وردپرسی، با استفاده از یک پلاگین کش مناسب، می‌توانید سرعت لود صفحات را به طرز بسیار خوبی بهبود ببخشید اما سایت های اختصاصی، باید کد نویسی تمیزی (Clean Code) داشته باشند تا المان های هر صفحه که شامل HTML، CSS و JS می‌شود به خوبی لود شوند تا سرعت سایت افزایش پیدا کند.

  1. ریسپانسیو بودن و سئو سایت اختصاصی

برای سایت های اختصاصی، باید به طور مجزا برای حالت موبایل و تبلت کدنویسی صورت بگیرد و یا کدی که برای حالت دسکتاپ زده شده به طور کامل برای دیگر دستگاه ها بهینه شود. این قضیه آنقدر مهم است که اصطلاح First Mobile توسط کارشناسان مطرح شد. به این معنی که ابتدا سایت را برای موبایل طراحی کنید و سپس برای دسکتاپ؛ دلیل این موضوع، اهمیت بیش از حد گوگل به موضوع موبایل فرندلی بودن سایت هاست. باز هم دلیل این توجه گوگل را، سرچ 70 درصدی با موبایل ها می‌دانند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که سایت های وردپرسی، به طور خودکار و یا با درصد بسیار پایین، حالت واکنش‌گرایی را انجام می‌دهند.

نمونه کار های سئو سایت اختصاصی ایران وب لایف

نکته آخر در رابطه با سئو سایت اختصاصی

جایی گفتیم که سایت های اختصاصی قابلیت میزبانی از هزاران کاربر همزمان را دارند. سایت های بزرگ، از اول هم بزرگ نبوده اند اما با اعتماد به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ قوی، توانسته اند در میان رقبا نامی برای خودشان دست و پا کنند. پس ضروری است که کار را به اصطلاح به کاردان بسپارید.

سئو سایت اختصاصی را به کسی بسپاریم؟

تمام موارد سئو سایت اختصاصی را بررسی کردیم اما با یک پرسش مهم طرف هستیم! این کار را بر عهده چه شخص یا شرکتی باید بگذاریم؟ صرف نظر از تمام بحث های حاشیه ای، باید نمونه کار و تجربه سئوکار در سئو سایت های اختصاصی را ببینید. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف، با تجربه ای که در سئو سایت های اختصاصی مانند شیرآلات KWC دارد، جزو بهترین گزینه های موجود برای اعتماد کردن می‌باشد. شما می توانید از طریق تکمیل فرم زیر با ما در ارتباط باشید:

دریافت مشاوره از کارشناسان

 قیمت سئو سایت اختصاصی

قیمت سئو سایت اختصاصی

بگذارید خیالتان را راحت کنیم. مشخص کردن یک تعرفه ثابت برای سئو غیر ممکن است! قیمت سئو به مواردی مانند تعهداتی که شرکت سئو به شما می‌دهد، پلن های مختلفی که وجود دارد و دیگر موارد موجود در قرارداد بستگی دارد. قیمت سئو اختصاصی فرق چندانی با سایت های وردپرسی نخواهد کرد؛ چرا که کسی که تجربه داشته باشد، خواهد توانست با هر پیشخوانی کار کند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با سئو سایت اختصاصی و تفاوت هایی که با سئو سایت وردپرسی دارد آشنا کنیم. روز به روز به تعداد سایت های اختصاصی افزوده می‌شود. اگر شما هم سایت اختصاصی دارید و برای سئوی آن به فکر فرو رفته اید، می‌توانید به شرکتی که برندهای نام آشنا مانند گروه کارخانجات پاکسان، KWC و … اعتماد کرده اند، یعنی ایران وب لایف، اعتماد کنید.

4.5/5 - (11 امتیاز)

فهرست مطالب

وایرال چیست؟

وایرال شدن شاید رویایی ترین واژه در اصطلاحات برای اکثر دیجیتال مارکتر ها باشد و راه رسیدن به آن نیز بسیار سخت است. در این مقاله به بررسی چیستی محتوای وایرال و نحوه وایرال شدن می پردازیم.

ادامه مطلب »

وایرال چیست؟

وایرال شدن شاید رویایی ترین واژه در اصطلاحات برای اکثر دیجیتال مارکتر ها باشد و راه رسیدن به آن نیز بسیار سخت است. در این مقاله به بررسی چیستی محتوای وایرال و نحوه وایرال شدن می پردازیم.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *